Bilder

Hejsan! Har haft fullt upp här hemma med jobbet, städning, Gunnars dåliga mage och en massa middagar på kvällarna.
Idag börjar jag kl 11.00 och tänkte fösöka hinna lägga ut iaf några bilder från resan..:)
Det får bli uppdelat i två delar för jag hinner  inte lägga ut alla idag.


Detta blev vårat första stop. Nice beach resort på Koh Lanta. Vi tog en minibuss från Krabi kl 09.00 dagen då vi kom fram och där träffade vi en asskön kille från Norrland som skulle till Koh Lanta för att träffa sin tjej som jobbar som lärare där.
Han såg vi mer av under resans gång :)
På detta ställa stannade vi bara en natt då vi hade siktat in oss på Koh Ngai. En liten ö några mil utanför Koh Lanta.


Vi får en taxi till hamnen som ser ut såhär. Var lite otäckt att kliva ombord på båten,
Vi har även hittat massa roliga skyltar på resan, kollar ni noga ser ni den första.


Koh Ngai. Paradisö.. Här låg vi i skuggan första dagen men brände oss trots det.


Här ser ni stranden. Sågär liten var den och det var allt. Hotellet var det enda just på denna del av ön så man var fast och det tyckte jag inte om.


Vi drack fina och goda drinkar :)


Kl 6 på morgonen var jag upp och fotade lite. Hade svårt att sova då det skiljer 6 timmar så här var kl för mig igentligen 24.00 och vi hade sovit hela dan.. var skumt men man vande sig rätt fort.
På dagtid då det var högvatten var gungan precis vid vattnet, så det skiljer verkligen myciket på ebb och flod.


Här är en varan som ligger ivägen för våran stig som vi skulle gå på.
På andra sidan berget fanns tre till resort som vi ville till men jag fegade ur för den dumma varanen.
Så vi valde att åka vidare till en annan ö.


Påväg dit stannade båten vid Emerald cave. Man simmar in i en grottöppning och sommar ca 100 meter i total beckmörker tills man ser att attanet börjar bli gröntskimrande och tillslut kommer man ut till en liten sak. En liten strand och sen bara växter, Den var inte stor alls, var bara som ett hål i ett berg. Tidigare ska detta tydligen ha varit ett gömställe för pirater.


Koh Kradan. Denna ö blev ingen hit alls. Det var sådär fint och efter att ha ätit en riktigt skabbig lunch bestämde vi oss för att åka över till ön ni ser i bakgrunden. Koh Mook.


Innan vi skulle kliva ombord på båten ni ser kom regnet. Helt GALET som det regnade.
Vi satt i receptionen och väntade tills vi fick kliva på.


Blöta och kalla kom vi iaf ombord och åka rakt över till ön i storm. Båten guppade och hoppade, vi fick vatten överallt.. Jag tyckte det var hur roligt som helst men Andreas blev lite åksjuk.


Framme på Koh Mook och här ser ni vårat hus. Det hade AC, duschm, fräsh toalett och en stor dubbelsäng.. och för det kalaset betalade vi sammanlagt 250kr för. Så sjukt billigt. :)


Vi höll oss fort i skuggan. Här ligger vi under ett träd. Det gick inte att spela volleyboll under dagtid pga av att det var så varmt i sanden.

Jag lyssnar på Män som hatar kvinnor :)


Utsikt från våran gömma


Stranden här var inte heller stor, men det fanns 3 resort att välja från och vårat ställe fick man gå ca 3 minuter upp från stranden för att komma till.


Påväg hem en dag fick vi se en liten söt ödla.


Jag framför vårat hotell :)


Efter 4 dagar på Koh Mook bestämde vi oss för att åka tillbaka till Koh Lanta och vara där sista veckan så vi tog båten dit.
Resten av resan berättar mer om senare.

Nu måste jag hänga tvätt och göra mig iordning för jobbet.
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Shit vad härligt! Jag vill också åka...

Nu vill jag se mer bilder. :D

Äckligt med alla djuren bara, skulle inte gilla det.

puss

2009-03-20 @ 00:22:58
URL: http://lollolovisa.blogg.se/
Postat av: Mor

Oj, häftigt med grottan man fick simma igenom för att komma till piratgömman. (Vågade du verkligen simma?) Väntar med spänning på fler bilder

2009-03-23 @ 13:40:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0