Dålig på att blogga..

.. det är vad jag är  :( Men som vanligt finns det inte tid för att sitta vid datorn hemma. Jag står framför en dator hela dagarna på jobbet och kräks på datorn när jag ser den stå på pallen i tv rummet. Surret från den gör mig arg, på riktigt. Skäller på Andreas när den är påslagen om den inte används. Usch!

En till vecka har gått och vad har jag gjort..? Jobbar varje dag sen jag kom hem från thailand... I fredgas tog jag tåget till sthlm där andreas jobb hade middag med repsektive. Kul att träffa hans kollegor och hans chef som sa saker om andreas så jag blev helt rörd :) Han är så duktig på sitt jobb.
Lördagen efter en tröttsam dag på jobbet följde kollegan Lina med mig hem och vi lagade mat för att sedan få sällskap av min lskade annelie som var här på besök, plus hennes pojkvän, å två komisar till. Vi drack vin och hade mysigt tills vi gick ut på Bj och dansade tills de stängde. Burgerking och sen bums i säng.

Kom nyss hem ifrån P&E där vi åt tacos och planerade för resan till sälen som blir av i påskhelgen.
Förra året vi var där hade jag varken kläder eller bräda, så jag lånade allt av min underbara Lovisa... men nu har jag köpt kläder iaf.. :) Men brädan är hon så go att jag får låna i år igen! :)

Nu på lördag kommer mamma hit :):) Är så glad för det, har inte träffat henne på evigheter och det ska bli helt underbart att få ha henne helt för mig själv :)
Vi blir själva här hemma då Andreas åker till England Torsdag- Söndag..  :D

dax att sova nu.. ska träna halv 10 imorgon bitti innan jobbet.

God natt kramkram

Mysig söndag

SItter hemma vid vårat nya köksbord :) Tidigare har vi bara haft ett barbord med plats för knappt två personer och nu har vi ett stort runt bord .. så mysigt att sitta och äta här med tända ljus och en brasa i öppna spisen. Ska fota sen när vi fått upp tavlorna i köpte i thailand och när vi satt up kökslampan. Kommer bli jättefint.

Helgen har bestått av jobb, har faktiskt varit riktigt tråkigt att jobba denna helg.. :( Känner mig trött och kan inte riktigt glädjas åt den underbara vårsolen där jag står inne i min butik och endast ser solen genom fönstren i taket.
Men ja.. ska försöka tänka lite mer positivt.. det är ju trots allt våren som är på ingång! :D

Igår kväll var jag hemma hos sara på middag och lite fest. Jag sara, stina och marie. Det var jättemysigt. Vi dansade både bugg och salsa, åt god sallad och skrattade..  Bj blev det senare där vi dansade ännu mer innan jag gick hem vid halv 2, skulle ju upp i morse för att jobba.
Efter jobbet idag har jag lagat lax och pasta. Blev så mycket att det räckte till två matlådor. :)
Har plockat lite med.. torkat både kattkräk och bajs som kom utanför lådan ... Är orolig för Gunnar, han är dålig i magen och kräktes gult... å så ser han lite sådär tufsig ut. Måste ringa veterinären imorgon bitti!
Snart ska vi på bio, män som hatar kvinnor. Ska bli jättemysigt.

Just ja, här kommer resten av bilderna från thailand.

Här bodde vi i 6 nätter tror jag. Long beach på Koh Lanta.
På väg från Koh Mook träffade vi på killen som vi träffade första dagen. Jocke från Norrland.. så vi hakade på han och hans syster och hamnade här :)

Solnedgångarna på Koh Lanta var hur vackra som helst.

En dag hyrde vi vespa och for på nån festival i Old town.. resan var händelserik, vi fick punktering och mycket krånglade men till slut blev det bra och dagen var jätte rolig.

Vi hittade en jättesöt liten bar längst vägen där vi besämde oss för att äta kvallsmat och se solnedgången.

det var hur fint som heslt!

En kväll när vi var i affären för att köpa vår dagliga dos av choklad och vatten kom ett rusktigt oväder. Så jag köpte denna fina kappa innan vi sprang hem. Andreas valde att bli blöt.. =S så jag fick skydda kameran och pengarna under rocken.

frukost på stranden

mixed fruit plate var den godaste av allt goda som fanns på menyn.

utsikt från vårat lilla "hus" som hette nåt jag inte minns...

toaletterna på resturanger och liknande såg nästan alltid ut såhär. Spolknappen är den stora dunken bakom toaletten.. det var riktigt skabbigt.

På väg att hämta konst vi beställt.. Jag fick välja moppe denna gång. Den var så fin :)

Tre tavlor vi ska ha i matsalen. Kommer bli jättefint, måste bara köpa ställningar till dukarna.. så det lär ju ta sin tid innan de kommer upp =S

Lek på stranden :)

Sista kvällen åt vi på en jätterolig resturang där man fick plocka rått kött och grönsaker som man sedan själv fick steka på den konstiga saken ni ser.. runt omkring kokade vi soppa.

mycket skålar och fat, och många pinnar man skulle hålla reda på. Var noga att inte ta det råa köttet med samma pinnar som man skulle äta med. Jag blev jätte snurrig.

Utsikt från city hotell i krabi.. det var ingen hit. och det var SJUKT varmt inne i stan så vi slappade mest på rummet.

lite färg fick jag :)

Nu ska vi springa till bion.

Pusselipussss

Bilder

Hejsan! Har haft fullt upp här hemma med jobbet, städning, Gunnars dåliga mage och en massa middagar på kvällarna.
Idag börjar jag kl 11.00 och tänkte fösöka hinna lägga ut iaf några bilder från resan..:)
Det får bli uppdelat i två delar för jag hinner  inte lägga ut alla idag.

Detta blev vårat första stop. Nice beach resort på Koh Lanta. Vi tog en minibuss från Krabi kl 09.00 dagen då vi kom fram och där träffade vi en asskön kille från Norrland som skulle till Koh Lanta för att träffa sin tjej som jobbar som lärare där.
Han såg vi mer av under resans gång :)
På detta ställa stannade vi bara en natt då vi hade siktat in oss på Koh Ngai. En liten ö några mil utanför Koh Lanta.

Vi får en taxi till hamnen som ser ut såhär. Var lite otäckt att kliva ombord på båten,
Vi har även hittat massa roliga skyltar på resan, kollar ni noga ser ni den första.

Koh Ngai. Paradisö.. Här låg vi i skuggan första dagen men brände oss trots det.

Här ser ni stranden. Sågär liten var den och det var allt. Hotellet var det enda just på denna del av ön så man var fast och det tyckte jag inte om.

Vi drack fina och goda drinkar :)

Kl 6 på morgonen var jag upp och fotade lite. Hade svårt att sova då det skiljer 6 timmar så här var kl för mig igentligen 24.00 och vi hade sovit hela dan.. var skumt men man vande sig rätt fort.
På dagtid då det var högvatten var gungan precis vid vattnet, så det skiljer verkligen myciket på ebb och flod.

Här är en varan som ligger ivägen för våran stig som vi skulle gå på.
På andra sidan berget fanns tre till resort som vi ville till men jag fegade ur för den dumma varanen.
Så vi valde att åka vidare till en annan ö.

Påväg dit stannade båten vid Emerald cave. Man simmar in i en grottöppning och sommar ca 100 meter i total beckmörker tills man ser att attanet börjar bli gröntskimrande och tillslut kommer man ut till en liten sak. En liten strand och sen bara växter, Den var inte stor alls, var bara som ett hål i ett berg. Tidigare ska detta tydligen ha varit ett gömställe för pirater.

Koh Kradan. Denna ö blev ingen hit alls. Det var sådär fint och efter att ha ätit en riktigt skabbig lunch bestämde vi oss för att åka över till ön ni ser i bakgrunden. Koh Mook.

Innan vi skulle kliva ombord på båten ni ser kom regnet. Helt GALET som det regnade.
Vi satt i receptionen och väntade tills vi fick kliva på.

Blöta och kalla kom vi iaf ombord och åka rakt över till ön i storm. Båten guppade och hoppade, vi fick vatten överallt.. Jag tyckte det var hur roligt som helst men Andreas blev lite åksjuk.

Framme på Koh Mook och här ser ni vårat hus. Det hade AC, duschm, fräsh toalett och en stor dubbelsäng.. och för det kalaset betalade vi sammanlagt 250kr för. Så sjukt billigt. :)

Vi höll oss fort i skuggan. Här ligger vi under ett träd. Det gick inte att spela volleyboll under dagtid pga av att det var så varmt i sanden.

Jag lyssnar på Män som hatar kvinnor :)

Utsikt från våran gömma

Stranden här var inte heller stor, men det fanns 3 resort att välja från och vårat ställe fick man gå ca 3 minuter upp från stranden för att komma till.

Påväg hem en dag fick vi se en liten söt ödla.

Jag framför vårat hotell :)

Efter 4 dagar på Koh Mook bestämde vi oss för att åka tillbaka till Koh Lanta och vara där sista veckan så vi tog båten dit.
Resten av resan berättar mer om senare.

Nu måste jag hänga tvätt och göra mig iordning för jobbet.
Ha en bra dag!

Back in Sverige :)

Igår kl 16.30 landande vi på alranda. Då var jag helt död, försökte skriva sms, såg knappt vad jag skrev, tänkte knäppa saker. Konstigt att man blir så borta när man är trött. Vi reste i 13 timmar och eftersom tiden i thailand är 6 timmar före svensk tid så blir det lkite fel.
Vi hämtade kissarna som blev så glada att se oss :) Köpte mat som vi knappt åt nåt av och försöte kolla på melodifestivalen.. men det funkade inte så vi gick och la oss halv 9. Sov som en stock till 8 i morse. Nu är jag lite bättre men är fort lite yr i bollen.

Resan har iallafall varit toppen!
Jag ska lägga in bilder lite senare och berätta lite om vad vi sysslat med.
Nu orkar jag verkligen inte... ska åka iväg till mio och inhandla bord och stolar och sedan ska vi kanske på bio.
Män som hatar kvinnor. Läste boken på resan och hoppas filmen är bra!!

Å mamma om ditt inlägg. Min stavning från thailand berodde endast på att tangentbordet inte har åäö men har en hel del andra konstiga saker som jag aldrig sett förr.
Du om nån borde väl veta att man inte får köra och dricka...?? :P

Hörs lite senare!

punktering i Thailand..

Sitter pa ett internetcafe, mataffar,mopedfirma. Allt i ett och vantar pa att nogon snall man ska byta varat trasiga dack pa mopeden vi hyrt under dagen. Klart att man ska fa punka liksom :)
Det ar sjukt varmt har, helt kalasbra och vi spenderar den mesta tiden pa stranden.

Just nu ar vi pa koh lanta och blir nog kar har tills pa torsdag.. innan har vi farit omkring lite pa smaoar utanfor lanta.
Koh Mook, Koh Ngai. Kho kradan.. jattemysiga stallen men turkost vatten och bilig mat :)

Nu tror jag mopeden ar klar sa nu ska vi ivag pa pa nagon marknad i old town och ata lite mat  ska vi oxa gora!

Hors nar jag kommer hem.