Mysig söndag

SItter hemma vid vårat nya köksbord :) Tidigare har vi bara haft ett barbord med plats för knappt två personer och nu har vi ett stort runt bord .. så mysigt att sitta och äta här med tända ljus och en brasa i öppna spisen. Ska fota sen när vi fått upp tavlorna i köpte i thailand och när vi satt up kökslampan. Kommer bli jättefint.

Helgen har bestått av jobb, har faktiskt varit riktigt tråkigt att jobba denna helg.. :( Känner mig trött och kan inte riktigt glädjas åt den underbara vårsolen där jag står inne i min butik och endast ser solen genom fönstren i taket.
Men ja.. ska försöka tänka lite mer positivt.. det är ju trots allt våren som är på ingång! :D

Igår kväll var jag hemma hos sara på middag och lite fest. Jag sara, stina och marie. Det var jättemysigt. Vi dansade både bugg och salsa, åt god sallad och skrattade..  Bj blev det senare där vi dansade ännu mer innan jag gick hem vid halv 2, skulle ju upp i morse för att jobba.
Efter jobbet idag har jag lagat lax och pasta. Blev så mycket att det räckte till två matlådor. :)
Har plockat lite med.. torkat både kattkräk och bajs som kom utanför lådan ... Är orolig för Gunnar, han är dålig i magen och kräktes gult... å så ser han lite sådär tufsig ut. Måste ringa veterinären imorgon bitti!
Snart ska vi på bio, män som hatar kvinnor. Ska bli jättemysigt.

Just ja, här kommer resten av bilderna från thailand.



Här bodde vi i 6 nätter tror jag. Long beach på Koh Lanta.
På väg från Koh Mook träffade vi på killen som vi träffade första dagen. Jocke från Norrland.. så vi hakade på han och hans syster och hamnade här :)


Solnedgångarna på Koh Lanta var hur vackra som helst.


En dag hyrde vi vespa och for på nån festival i Old town.. resan var händelserik, vi fick punktering och mycket krånglade men till slut blev det bra och dagen var jätte rolig.



Vi hittade en jättesöt liten bar längst vägen där vi besämde oss för att äta kvallsmat och se solnedgången.





det var hur fint som heslt!


En kväll när vi var i affären för att köpa vår dagliga dos av choklad och vatten kom ett rusktigt oväder. Så jag köpte denna fina kappa innan vi sprang hem. Andreas valde att bli blöt.. =S så jag fick skydda kameran och pengarna under rocken.


frukost på stranden


mixed fruit plate var den godaste av allt goda som fanns på menyn.


utsikt från vårat lilla "hus" som hette nåt jag inte minns...






toaletterna på resturanger och liknande såg nästan alltid ut såhär. Spolknappen är den stora dunken bakom toaletten.. det var riktigt skabbigt.


På väg att hämta konst vi beställt.. Jag fick välja moppe denna gång. Den var så fin :)


Tre tavlor vi ska ha i matsalen. Kommer bli jättefint, måste bara köpa ställningar till dukarna.. så det lär ju ta sin tid innan de kommer upp =S


Lek på stranden :)




Sista kvällen åt vi på en jätterolig resturang där man fick plocka rått kött och grönsaker som man sedan själv fick steka på den konstiga saken ni ser.. runt omkring kokade vi soppa.


mycket skålar och fat, och många pinnar man skulle hålla reda på. Var noga att inte ta det råa köttet med samma pinnar som man skulle äta med. Jag blev jätte snurrig.


Utsikt från city hotell i krabi.. det var ingen hit. och det var SJUKT varmt inne i stan så vi slappade mest på rummet.


lite färg fick jag :)


Nu ska vi springa till bion.

Pusselipussss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0