Helgen i bilder

Sådär.. nu är jag tillbaka i Uppsala igen efter en jättemysig helg hemma i Ludvika!
Jag och Andreas åkte i fredags direkt hem till Enkursarna där jag äntligen fick se Katrins lilla plutt Aidan.

Han var som jag trodde den sötaste jag sett, men mådde tyvärr inte så bra på kvällen. Ont i magen:( Så de var mest gnäll, men vi fick faktiskt se att han kunde skratta. Sötplutten!!


Mamma Katrin och Aidan.
Var så roligt att träffa Katrin oxå. Saknar henne jämt.. Tycker du ska flytta hem ifrån England nu!
Vi åt pizza och kollade på film och hade det trevligt ända tills hälften av oss sov på soffan :)


Lördagen vaknade vi, åt frukost och åkte sedan till borlänge för att köpa ansiktsfärg som vi skulle använda på kvällen. Hade helt glömt bort att det var röd dag så hela Ludvika var ju stängt. I Borlänge köpte Andreas en varm och fin mössa till mig som jag blev blixtförälskad i :)


Hemma igen, då gick jag, mamma och Benne till kyrkogården där vi tände ljus på gravar.


det är så mysigt att gå där när det är mörkt och alla gravar är upplysta av ljus och marshaller(stavas?)

När vi kom hem därifrån åt vi jättegod middag, färsk regnbåge med pressad potatis och romsås. Det var fullt hus med familjen, Zandra och systrarana Enkurs + Aidan. KAtrin och Anja skulle med oss ut och moster MArie var på hundkurs så mamma fick äran att vara barnvakt åt Aidan över natten. Hon var nöjdast i världen just då och trots matproblem så gick det kalas :)


Alva, Jag och Zandra utklädda, målade och klara. Vi var döda gudinnor, Hades fruar eller vad alla ville kalla det..
Folk jag träffade på krogen kände inte igen mig överhuvudtaget.

 


Katrin var djävul och försöke se ond ut :)


Här lyckas hon lite bättre. Anja sprejade mitt hår med vitsprej men det blev typ grått och skitäckligt


systrar, djävul och ängeln Anja


Hon ville också vara lite otäck så hon fick en blodtår som sved i ögat men som fakiskt blev bra!


glada zandra och alva :)
Vi hade jätteroligt hemma hos Stafen med knäppa kort, mjölkfyllda bröst och massa skratt!! =)
Väl ute på krogen blev allt tråkigt. Jag och Katrin kände oss som två tanter bland alla 17-18 åringar som skrek, skolgs och spydde på golven så vi åkte hem ganska tidigt , duschade och gick å la oss.
Nästa morgon blev det lungt med frukost och pussar på Aidan.

Måndagen hann jag med en massa på. Hälsade på mormor och morfar där jag fick låna mormors gitarr. Sedan åkte jag hem till Katrin och sa hejdå till henne,Aidan och Anja innan jag åkte till stan och åt lunch med Lovisa. Vi åt på coco thai och det var riktigt gott. Sedan gick vi en sväng på stan. Så mysigt att träffa henne. Vi ses alldelles för sällan!

Nu är det tisdag och jag sitter i soffan och ska skriva reflektioner om en massa arbeten. tycker det är jättesvårt eftersom jag inte var med på redovisningarna utan bara har en massa text som tyävrr inte är bra skriven :(
jaja, inge gnäll! nu ska ja plugga.


Kommentarer
Postat av: Linda

Hej Annie! Brukar kolla in din blogg lite då o då :) Hoppas att du trivs i Hudik, mina kusiner bor där, jag tycker det är en underbar stad! Hur gammal är Aidan? Min Julius är 2 månader på fredag.

Kram / Linda

2009-11-03 @ 15:44:14
URL: http://ljdrottesjo.blogg.se/
Postat av: Linda

Oj, det måste vara jobbigt att pendla och dyrt om inte annat! Jag trivs alldeles utmärkt med mammalivet...har knappt märkt nån skillnad för Julle sover bara hela tiden, jag får nästan mysabstinens haha

2009-11-04 @ 09:53:58
Postat av: Mor

Sötnosar!

2009-11-04 @ 12:50:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0