Första måndagen i mitt nya liv.

Jag vet att jag är en riktig sopa på att skriva i denna blogg. Men jag tänkte att nu när jag flyttat till Hudiksvall, bor i en ny lägenhet med en nyfunnen vän och börjar skolan på onsdag kanske jag kan börja igen..? så alla ni.. typ två personer som läser måste förlåta mig å ge mig en sista chans :)

Jag skrev faktiskt dagbok varje kväll i flera år när jag var yngre, från jag var kanske 11-12 till jag var 17, och många säger att en blogg är väldigt lik en dagbok. Jag känner dock att en dagbok är ganska enormt mycket mer privat än en blogg. I mina dagböcker, som jag fortfarande har kvar skrev jag mest om alla killar jag var kär i. Det var kärlekslistor som ändrades varje dag och kompislistor som inte ändrades lika ofta. Sedan stod det om dumma tjejjer som var ihop med den killen jag var mest kär i för dagen.
En kärlekslista kunde se ut såhär:

1. TOBIAS REMES( han var under flera år nästan alltid på första plats)
2. Fredrik Remes
3. Daniel Remes( Han var mest med i början av min dagboksskrivande, för att jag inte såg skillnad på han å tobias, sedan blev han med på vännerlistan)
4. Jimmy Wålberg
5. Eddie

En kompislista:
1. Lovisa (fanns ingen som någonsin tog hennes plats)
2.Camilla
3.Katrin
4. Sanna...? Minns inte om ja skrev kompislistor när jag lärde känna henne men känner att hon hörde hit :)

Sådär.. nu har ja delat med mig lite privata saker från förr!
Idag gör jag inga kärlekslistor längre.. Jag har hittat min nummer 1 och behöver inga fler punkter på listan.
Att se tillbaka på listorna gör mig väldigt glad.
De flesta av personerna, både vänner å föredetta crushes finns på ett eller annat sätt kvar i mitt liv och det är jag väldigt glad över!

Jag kom till Hudiksvall i fredags tillsammans med Andreas, Carla som min rumskompis heter hade då bott här en vecka innan så jag flyttade in i ett färdigt hem. Helgen bestod av mycket fest, skratt, bad, sol, pizza och tillslut med en storhandling och ett tårfyllt hejdå till min prins som åkte hem till Uppsala.
Nu sitter jag med ansiktsmask som gör att jag inte kan prata och planerar dagen. Blir ner på stan en sväng för att köpa lite kollegeblock och kolla på havet :) Mysigt.


Kommentarer
Postat av: Mor

Jaha, då är det bara att vänta på bilder från ditt rum, så vi planera inredningen/Kram

2009-09-07 @ 16:54:13
Postat av: Lovisa

Hej vännen! Vill bara säga att ingen någonsin tog din plats heller!!! Ingen kan någonsin göra det!!

kramar

2009-09-08 @ 09:43:09
URL: http://lollolovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0