ÄLskar att vara hemma

Nu sitter jag i min säng hemma i Uppsala å myser. Det är så SKÖNT att vara hemma.
Turen i Hassela med klassen var riktigt rolig, dagen började kl 8 och vi åkte då buss en timme tills vi kom till nå vildmarksgrejs. Där gjorde vi en massa samarbetsövningar och pratade en massa i gruppen för att lära känna varndra.
Samarbetsövningarna var riktigt bitiga och allt vi gjorde var planerat i detalj. Det var riktigt coolt. På natten sov vi i något slags skogshus med en stor eld i mitten, så fick vi göra vår egen middag, det blev kålbullar och göra frukost dan efter innan vi gick tillbaka till samlingsstället.

Två dagar med klassen och jag tycker vi redan känner varandra! :) Har lärt mig fler namn på två dagar än vad jag någonsin tidigare gjort och har träffat massa sköna människor:)


Det fanns massor av små bäckar och vattendrag där vi var. Denna bäck var där vi skulle sova, v fick gå tre kilometer och hamnade i en sagobok. Det var jättemysigt!


Vedboden


Bastu och badtummor som låg nere vid bäcken. Tyvärr fick vi inte använda det :(


I kullen ni ser bakom var vårt hus. Runt elden där innen var det upbyggt så man kunde lägga ut renfällar och liggunderlagen.


En flugsvamp



KOm hem till Uppsala igår, åkte tillsammans med en tjej i klassen som åxå bor i uppsala och hon verkar hur skönt som helst.
Hade feber när jag kom hem å mådde piss men att somna på Andreas arm var helt underbart!! :)

Idag har vi slappat hela dan.. kollat film å ätit frukost i sängen, varit på stan en snabbis å kollat efter lite saker och nu ska vi bara vara hemma resten av dagen. Min feber är borta men Andreas har börjat må dåligt nu. Stackars plutt!


Kommentarer
Postat av: Mor

Åhhhhh, vad jag blir avundsjuk. Sånna där äventyr passar mig perfekt!!!!!!!!

2009-09-14 @ 15:41:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0