Födelsedag och skolans "riktiga" första dagen


Vaknade igår med frukost på sängen och världens sötaste sång av Andreas.
Fick öppna paket och fick en rosa kamera som jag velat ha så länge :) Tyckte när jag såg kameran först att den var ganska stor, eller att objektivet var väldigt stort men efter ha fotat hela dagen förstod jag att det är stort för att det är ett grymt bra objektiv. Tar jätefina bilder.. om man kan vill säga. jag kan inte, men jag kanske kan lära mig :)


Vi gick ner på stan en sväng, beställde ett skoskåp och en räkningshållare som ska få ordning på våra papper hemma. det är verkligen på tiden!
När vi gick där i de fina vädret ringde Andreas telefon och vi fick en till sak att fira så vi bestämde oss för att gå ut och äta innan mitt tåg gick kl 19.
Köpte förresten en tågbiljett från Uppsala-Hudiksvall för 418 kr.. =O FATTA så dyrt de är. Jag är student!!!??



Vi gick på hambergs som är en jättefin fiskresturang i Uppsala och beställde in champagne som vi skålade i och gratulerade varandra sen drack vi ett jättegott vitt vin som vi blev alldelles snurriga av


Skaldjursfat åt vi. Glömde fota innan vi började äta men det fanns massa gott på den. Räkor, musslor, pilgrimsmusslor, kungskrabba, hummer och tigerräkor. Till de var det bröd och aioli. Så otroligt gott det är med fick och skaldjur!!


Från resturangen till stationen åkte vi CYCKELtaxi. Haha, jag skrattade halvt ihjäl mig. En man cyklade oss fram mitt på gatan och det var så roligt. :) väl på tåget visade det sig att jag bokat biljetten den 17sept men konduktören var snäll så jag fick åka med ändå, tack och lov!!


Kommer hem till Hudik å Carla har då bakat kladdkaka å köpte kort med paket, fick ett jättefint armband. Sötnosen!




Nu kom jag hem från skolan för ett tag sedan.. Har haft en riktig dag idag, men lite grupparbeten och introduktioner.
Har ett häfte som ska läsas som jag sitter med nu. Jag är så sjukt trött, men de är bara att läsa på. Ska steka lite kyckling oxå och koka pasta till matlåda imorgon. Idag ska vi ut å äta på tre bocka som är någon pub här där man får en pubmacka för 25kr och en öl för lika mycket. Perfekt när man är fattig som mig :)

Ha en skön dag och tack för alla grattis igår =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0