protoner å sånt

Vilket väder det har varit idag. Fyfan.. men jag har haft en kalasdag ändå. Krälade ur sängen kl 6 och ville mest dö litegrann i vanlig ordning men fick skjuts till skolan av Andreas. Jag sov visserligen hela resan men det gjorde den bara bättre! :)

KOm i tid till skolan. Första gången! Sedan hade vi en sjukt bra lektion.. kärnfysik tror jag att det var. Vi pratade om protoner, väteatomer, stjärnor och allmänt om rymden. Helt plötsligt sa det klick i mig. All skit från gymnasiet, från kemin där jag aldrig fattade någonting bara lossnade och helt plötsligt förstod jag saker :) Den känslan är nästan oslagbar.. för när man väl har förstått vad man sysslar med så är ju kemi och fysik riktigt roligt!!


Efter skolan åkte jag tåg hem. Köpte ett sött linne på Gina som kommer bli ännu finare till lite brunbränd hud. påvägen hem såg jag en ambulans bakom en massa människor och på backen låg en man som de gjorde HLR på. Obehagligt, hoppas att han klarade sig.
Nu har jag skrivit ett CV till ett helt UNDERBART jobb. Jag HOPPAS HOPPAS att jag får det! :) Ska förresten jobba på det där telefonjobbet imorgon, det ska bli roligt.. men inte om man jämför med det jag vill ha! :)

Nu ska jag ringa Maria, grannen i Hagge.. behöver lite tips om en sak till skolan. sen ska jag laga lite lax med potatis.


Kommentarer
Postat av: Linda&Julius

Du har fått en award av mig, vet att du redan fått en men jag gillar din blogg så du fick en ändå :)

2010-02-04 @ 16:49:19
URL: http://ljdrottesjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0