brev från Gambia

Idag fick jag ett eftersent brev där det låg två brev inuti. Det ena var ett julkort från Lovisa :) Haha tack, gumman.. min post har varit knas sedan jag adreassändrade från hudik till uppsala.. men det kom ju fram iaf!
Det andra var ett brev som jag blev väldigt överaskad av.

brevet var från kvinnan till höger som vi köpte frukt av varje morgon, hon heter Yai och hon var så himla trevlig. Vi pratade en massa och hon gav mig den värsta massagen jag någonsin fått. Jäklar vad ont det gjorde. haha.

Iallafall så gav jag henne min adress och bad henne skriva hur förlossningen gick.. På bilden är hon i åttonde månaden och det var henens första barn. Trodde inte hon skulle skriva men idag kom det:) Det skrevs för en månad sedan, och hon skrev bara fem dagar efter hennes lilla pojke föddes.
Så nu har jag skaffat mig en brevvän :)
Det har jag inte haft på måånga år men det känns riktigt roligt! LIte annorlunda och spännande.

ikväll ska jag laga lax med grönsaker, kokosmjölk och röd curry med ris. Ska bli najs. Kanske vi tar ett glas vin till det.. det kan ju liva upp denna annars ganska händelselösa dag. förutom brevet då =)

God natt


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Haha...oj då! Vad sent det kom! :)

2010-01-11 @ 23:55:09
URL: http://lollolovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0