Glad :)

Igår åkte jag till stockholm med Andreas, från början skulle vi åka klockan sex, men det slutade med att vi åkte klockan nio.. det var himlans skönt tycker jag!
Jag åkte till nåt campus och fick fylla i en blankett där det stod att jag ville söka in till lärarutbildningen i efterhand, efter det åkte vi tvärs genom stan till stockholms universitet där jag skulle lämna lappen och vänta¨på besked via brev(trodde jaG) istället kollade Ida som hon hette i datorn och gav mig en stämpel och sa " Välkommen till stockholms universitet" :) Det kändes så SJUKT bra när hon sa så! Så den 18 januari ska jag börja studera till lärare! :) KÄnns som at jag har vunnit ett halvår av mitt liv eftersom jag planerat att typ vara halvt arbetslös fram till höst när jag kunde säka in till utbildningen då.

Spenderade resterande dagen med Zandra, vi åt lunch, shoppade glitterpennor å kort, försökte göra nåt fint av det men det blev pannkaka, dumma pennor! sedan fixade ajg till mig och åkte tunnelbana till Andreas jobb. vi skulle på de där kalaset istockholm så vi glittrade upp oss men stanande tyvärr bara där i två timmar eftersom jag är så förkyld. Ett jättebra ordnat party iallafall!


Ja, så nu blir jag kanske stockholmsbo.. inget jag drömt om precis :S
Men eftersom Andreas jobbar där och jag ska plugga där blir det ju mycket enklare så.. och vi får mer tid tillsammans när vi slipper pendla varje dag. Får se hur det blir, inget spikat ännu.
Det svåra är ju vart i stockholm man ska bo.. kungsholmen är bra men pissdyrt. Kungsholmen ligger också väldigt nära min skola :) Gamla stan är fint, men pissdyrt. Sundbyberg ska tydligen oxå vara bra och inte lika dyrt.. ligger nära Andreas jobb, men han kör bil..? INgen naing. jag vill bo vid en gräsmatta å skapligt nära vatten. Det är mina krav. Andreas krav får inte plats här tyvärr. :P

Nu ska jag hjälpa min man att plOcka lite, samtidigt som jag ska gnälla på min dumma visdomstand som växer och har gjort så jag är helt svullen i munnen. Skitont gör det.
Ikväll blir det kanske 24års kalas hos Sarah.. om jag orkar.

ha en bra lördag!

Kommentarer
Postat av: Kristina

Grattis hjärtat..om du inte vill festa loss lanske vi ses hos andra sara..Puss

2010-01-09 @ 15:25:05
URL: http://readmypinklips.blogspot.com
Postat av: Mor

Grattis Humlan. Läraryrket kommer att pasa dig perfekt! Benne tycker detsamma

2010-01-09 @ 22:48:21
Postat av: Carla

2010-01-10 @ 19:57:57
URL: http://carlatycker.blogg.se/
Postat av: Carla

Grattis vännen! Va skönt å veta att allt löst sej för dej! Hoppas verkligen att allt blir som du önskar! <3

2010-01-10 @ 19:58:58
URL: http://carlatycker.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Grattis vännen! Hoppas så att det ska kännas rätt för dig nu...

Ska ni flytta till Sthlm helt då eller? Och sälja i Uppsala menar jag.. :)

puss!

2010-01-10 @ 23:49:29
URL: http://lollolovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0